ДСБЕЗ користуються правами, передбаченими законами України «Про міліцію», «Про оперативно-розшукову діяльність», Кримінально-процесуальним кодексом. Зокрема, при наявності даних про порушення законодавства, що регулює фінансову, господарську й іншу підприємницьку діяльність, що спричиняють кримінальну відповідальність, працівники ДСБЕЗ мають право:
безперешкодно входити в приміщення підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності (крім іноземних дипломатичних представництв), у виробничі приміщення, склади, сховища, використовувані громадянами для заняття підприємництвом;
вилучати необхідні матеріали про кредитні і фінансові операції, матеріальні цінності, кошти, а також сировину і продукцію у встановленому законодавством порядку; опечатувати каси, приміщення, місця збереження документів, грошей і товарно-матеріальних цінностей;
вимагати обов'язкового проведення перевірок, інвентаризацій і ревізій виробничої і фінансової діяльності підприємств, установ і організацій; одержувати від посадових і матеріально-відповідальних осіб пояснення про факти порушення законодавства;
вилучати в громадян і посадових осіб документи, що мають ознаки підробки, а також речі, предмети і речовини, вилучені з цивільного обігу і знаходяться в громадян без спеціального дозволу, а також безгосподарне майно й у встановленому порядку вирішувати питання про його приналежність;
одержувати безкоштовно від підприємств, установ, організацій і громадян інформацію, за винятком випадків, коли законом установлений спеціальний порядок її одержання;
Закон України «Про міліцію» визначає права міліції, у тому числі ДСБЕЗ, при проведенні перевірок суб'єктів господарювання:
одержувати безперешкодно і безкоштовно від підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності й об'єднань громадян на письмовий запит відомості (у тому числі і такі, що складають комерційну і банківську таємницю), необхідні у справах про злочини, що знаходяться у провадженні міліції. Одержання від банків інформації, що містить банківську таємницю, здійснюється в порядку й обсязі, встановлених Законом України «Про банки і банківську діяльність»;
за рішенням суду в присутності понятих і керівників підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, щодо яких проводиться перевірка, вимагати і вилучати оригінали документів. що свідчать про правопорушення,
вивчати документи, що свідчать про правопорушення, за рахунок відповідного органа міліції робити з них копії з залишенням особам, щодо яких проводиться перевірка, описів документів, з яких виготовлені копії.
Іноді підприємця перевіряють органи державного нагляду за охороною праці. Положення про Державний департамент нагляду за дотриманням законодавства про працю (Держ- наглядпраці), затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2003 р. № 50. Це Положення встановлює, що Держнаглядпраці здійснює контроль додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині забезпечення реалізації прав і гарантій працівників шляхом проведення перевірок роботодавців та робочих органів виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування. Держнаглядпраці має право:
утворювати експертні і робочі групи, залучати спеціалістів органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, роботодавців, представників об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками), а також громадських інспекторів праці для проведення перевірок і розгляду питань, що належать до його компетенції, та громадян (на їх вимогу) у разі проведення перевірки за їх зверненням;
одержувати у встановленому законодавством порядку від органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування, роботодавців, робочих органів виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього задач;
Посадові особи Держнаглядпраці (головні державні інспектори праці, їхні заступники, державні інспектори праці) мають право:
безперешкодно в будь-який час без попереднього інформування з пред'явленням службового посвідчення відвідувати для перевірки дотримання законодавства про роботу і загальнообов'язкове державне соціальне страхування адміністративні і виробничі приміщення роботодавців, робочі органи виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування;
ознайомлюватися з інформацією, документами і матеріалами та одержувати від роботодавців, робочих органів виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування копії або витяги з документів, ведення яких передбачено законодавством про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, необхідних для виконання їх повноважень. Вимагати від роботодавців або працівників необхідні пояснення. Для проведення перевірки роботодавцем надається робоче місце з можливістю ведення конфіденційної розмови з працівниками, створюються з цією метою інші належні умови.
У якості висновку відзначимо наступне. Проведення перевірок різними суб'єктами в більшості випадків припускає їх право одержувати інформацію про діяльність підприємців. Але законодавство України містить ряд гарантій захисту інтересів суб'єктів підприємництва в ході перевірок. Основна рекомендація - будь-які дії контролюючих органів по одержанню інформації від підприємця повинні залишати «документальні сліди». Для цього необхідно вести журнали реєстрації перевірок суб'єкта підприємницької діяльності. Відмовлення ж особи, що здійснює перевірку, від підпису в журналі є підставою для недопущення його до проведення перевірки.
При цьому, суб'єкт підприємницької діяльності має право перевірити наявність відповідних повноважень особи, що здійснює перевірку, до початку перевірки, подзвонивши до відповідного контролюючого органа.
Для кого система ділової розвідки становить найбільший інтерес? Насамперед, для великих корпоративних утворень: фінансово-промислових груп, банків, корпорацій, торговельних мереж.
Використання розвідки в діяльності бізнесу почалося аж ніяк не наприкінці 20-го сторіччя. Людина постійно щось пізнає, розвідує. Бізнес - це лише одна з багатьох сфер застосування розвідки. Як у минулому, так і нині підприємці не завжди досягали в бізнесі ідеальних результатів.
Стаття 40 КЗпП України передбачає, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках...
Відповідно до ст. 55 Конституції України, ст. 15 ЦК України, кожен має право на судовий захист. При цьому основна маса цивільно-правових спорів розглядається судами загальної юрисдикції. Не є винятком і цивільно-правові спори з приводу інформації з обмеженим доступом.
Огляд речей може провадитись уповноваженими на те посадовим особами Служби безпеки України, органів внутрішніх справ, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, воєнізованої охорони, цивільної авіації, митних установ...
Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності...